Bijzonder oud




donderdag 19 mei 2011

zoet meisje


Ik ben de laatste dagen veranderd in een zoet meisje....het begon met de eerste bos pioenrozen die hier in huis zijn (of is het haar?) intrede deed.

Mijn ouders hadden een bos pioenrozen neer gezet toen wij terug kwamen van vakantie, en ik ben gek op pioenrozen, ik vind ze zo wonderschoon!

Door deze mooie roze schoonheden kwamen er langzaamaan stiekum wat meer roze accenten onze huiskamer binnen geslopen....ik zag afgelopen week bij de bloemenkraam roze lathyrus, ook zo'n prachtige bloem en ze ruiken zo heerlijk....dus ik heb een bos lichtroze pioenen gecombineerd met roze lathyrus, hoe zoet wil je het hebben :-).


En toen die bos op tafel stond, bedacht ik mij dat ik nog ergens roze kaarsen moest hebben, dus ik op zoek en ja hoor, ik had ze nog, hele leuke, met witte stippen, jaren geleden al eens gekocht (in een vorige roze periode haha) dus de roze kaarsen er ook bij.


En toen was ik gister bij het tuincentrum om wat eenjarigen te kopen (roze gipskruid, roze vlijtig liesjes en een roze geranium voor bij de voordeur....) en toen zag ik daar deze mooie oud roze stenen roosjes, zo leuk! Die moesten natuurlijk ook mee naar huis!
Ik heb er twee in de keuken neer gelegd tussen mijn witte serviesgoed, samen met een doosje roze snoepjes dat ik in een soort van vooruitziende blik meenam uit Italie.


Ik heb ook nog een paar roosjes bij een oud doopdoosje onder de stolp gelegd.



Ik ben niet van plan om muren roze te gaan schilderen of zo :-) maar ik geniet van mijn nieuwe "zoete" woonkamer (en tuin!).

Lieve groet,
Yolanda

27 opmerkingen:

  1. Dat is juist zo leuk van zulke accessoires...zodra je er genoeg van hebt, kun je het makkelijk en zonder al te veel kosten veranderen. Voor deze tijd van het jaar vind ik roze heel mooi...en de lathryus...als het goed is, bloeit zij dit jaar in mijn tuin!!

    Een fijne dag nog Yolanda! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke"lieve"zoete accessoiresen, heerlijk dat heb je erg leuk bij elkaar gesprokeld! Groetjes Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie foto's zeg...en leuk toch zo af en toe wat kleur!
    Groetjes Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke spulletjes heb je gekocht. Van een beetje roze touch houd ik ook wel maar we hebben een blauwe muur dus ik houd het bij pioenrozen en straks mijn eigen gezaaide lathyrus. Groetjes Peggy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat mooi de pioenen Yolanda....groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lief en zoet maar ook heel verfrissend, beetje kleur in huis. Voel het al weer kriebelen... Mooie foto's hoor!
    Groetjes, Peet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat mooi die pioenrozen in die kan, zo mooi al die bloemen. Helemaal mooi in onze favo-kleur :D!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Van mij kan het niet zoet genoeg zijn...
    Mier zoet mag het zijn....heerlijk...heerlijk.
    Kon ik maar even bij je snuiven ;0)
    Fijne avond
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lief hoor, dat subtiel roze.......

    enne als je er genoeg van hebt, is het zo weer verdwenen toch?
    Voor nu genieten!
    Groetjes Evelien

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Echt niet,dus het word niet van....een kloddertje roze hierrrr,een kloddertje roze daarrrr,haha,ik vind je roze bloemetjes,kaarsen erg lief zo bij elkaar,ik heb ook veel wit,maar vind zo nu en dan wat kleur ook fleurig in huis,ik wens je een fijne avond,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Was zelf een hele tijd klaar met roze maar moet toegegeven dat het weer een klein beetje met bloemen naar binnen komt,tja je bent toch een meisje he,,,
    erg leuk zo
    groetjes Kari

    BeantwoordenVerwijderen
  12. IK hou dr van!!!!:)......zoeteke;)

    Liefs,
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik sluit me helemaal bij je aan, ik houd er ook van. Zo romantisch heerlijk.
    Groetjes Anja.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heerlijk al dat roze! Hier niet alleen echte bloemen maar ook roze roosjes op het behang op heel de benedenverdieping, zelfs bij manlief in z'n kantoor! Het mocht van hem, echt hoor... ;-)

    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Nou, van mij mag het dan niet zoet genoeg zijn bij je hoor. Ik vind het allemaal prachtig bij je!!!

    Lieve groetjes,
    Wanda

    BeantwoordenVerwijderen
  16. toch heerlijk zo een lief kleurtje erbij.
    liefs hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. OOOOH ik ben ook alweer helemaal van het roze, zat er stiekem wél aan te denken een muur te schilderen in mijn favo kleurtje....misschien de badkamer? De roosjes heb ik ook door de hele kamer liggen!! Heerlijk!
    groetjes, Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Die stenen roosjes zijn ook wel heel leuk.
    Groetjes Iris

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Lieffff toch ?? roze......echtttt....xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik heb ook geen kleur in huis maar
    ik vind dit er prachtig uit zien!
    Je hoeft ook niet gelijk gaan te verven!!
    Maar geniet van dit mooie !!
    groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Het lijkt wel of het roze zo bij je binnen sluipt. Ik vind het wel subtiel hoor! Mooi kleurtje. Brengt een zoete geur met zich mee.

    Lieve groet
    Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Heerlijk dat beetje rose.
    Ik vind dat ook super en hier sluipt het ook regelmatig naar binnen. Een klein beetje rose is perfect.
    Groetjes en een fijne dag Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mooi hoor dat beetje rose in huis...toevallig was ik deze week ook in de weer met wat kleur en bloemetjes...maar het is toch weer in de kast beland...
    Fijn weekend, liefs,
    Anne.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik hou er van! Zeker weten. En toch met dat zink en die oude tafel maak je het weer stoer. Top!
    Fijne dag! Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een heerlijk zoet sfeertje; je emaille lampetstel met pioenen vind ik prachtig en wat een geweldig leuk doopdoosje.

    Fijn weekend,
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Is toch heel erg gezellig en romantisch, juist leuk die verschillende "kleur" momenten in het leven.
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hoi Yolanda,

    Wat ziet het er gezellig uit bij je, en je weet ik hou ervan wit met een tikkeltje roze af en toe

    Gezellig weekend

    Groetjes,
    Tamar

    BeantwoordenVerwijderen

Hallo, leuk dat je een bezoekje hebt gebracht aan mijn blog en bedankt voor je reactie!
Hartelijke groet,Yolanda