Bijzonder oud




maandag 9 mei 2011

La dolce far niente

La dolce far niente oftwel het zalige niets doen....dat is wat wij de afgelopen twee weken hebben gedaan...we hebben heerlijk genoten van een fijne vakantie in het prachtige Italie.

We hebben prachtig weer gehad, en wat is er fijner dan de tijd hebben om lekker samen te ontbijten met verse broodjes. Heerlijk zittend op de veranda in het ochtend zonnetje en dan pas te gaan bedenken wat je die dag zult gaan doen...geen verplichtingen, gewoon genieten!

We hebben prachtige oude stadjes bezocht, we zijn natuurlijk veel naar het zwembad geweest, dat was voor onze drie kinderen toch wel het toppunt van geluk :-) lekker de hele dag in het zwembad spelen en een lekker Italiaans ijsje eten tussen door...we zijn naar het strand geweest en naar de markt, dat vind ik altijd zo leuk in het buitenland naar de markt gaan :-).


mooi he? ik vind dat zo leuk, al die huisjes en al die daken en dan die mooie groene natuur....prachtig!


dit vind ik ook altijd leuk, van die oude vervallen gebouwtjes en dan dat groen erachter, ik vind het prachtig!


Ik zou zo wel een duik willen nemen :-)

Ik ben niet echt van de souveniers, en ik heb geen brocantewinkels of markten gezien in Italie (dat was wel afkicken hoor!) maar ik was helemaal verbaasd dat ze zulke leuke tijdschriften hebben, vol brocante en scandinavische plaatjes...

We waren in de prachtige ommuurde stad Lucca en daar in een klein winkeltje kocht ik een hele stapel mooie tijdschriften en later vond ik er nog een aantal in andere winkeltjes. Heerlijk, lekker genieten van al die mooie plaatjes!




En deze leuke prentjes kocht ook in Italie, in een leuk klein winkeltje, helemaal vol met prenten en prentjes en kaarten, ik wist niet waar ik kijken moest, zo veel moois!



Alle tassen zijn inmiddels uitgepakt en de was is weer weg gewerkt, dus de aankomende week ga ik eens op mijn gemak bij jullie rond kijken en bijlezen wat jullie allemaal beleefd hebben.

Lieve groet,
Yolanda

19 opmerkingen:

  1. Ohhh...ben je in Lucca geweest? Ik vind het daar zo sfeervol! Dit jaar zal het waarschijnlijk niet gaan lukken Italië te bezoeken, maar van dit land gaat mijn hart altijd nog sneller kloppen...ik kom er zo graag!

    Heerlijk dat jullie zo genoten hebben!! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je bent er weer! Vond het al een beetje stil op je blog, maar je was aan het genieten in Italië. Fijn dat jullie een gezellige tijd hebben gehad met elkaar en de tijdschriften zien er inderdaad super uit.

    Groeten,
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heeee wat leuk je bent erweer.........fijn !!..geniet van een heerlijke week liefs van mij.....xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is vast weer even afkicken thuis! Prachtige foto's-prachtig land. Veel plezier met bij-bloggen. Groet met hart&ziel van Sil.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn dat je een goede vakantie had en zo lekker genoten hebt.
    Mooie foto's ook.
    Nu weer in het gareel dat zal zeker voor de kids lastig zijn.
    Groetjes Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Welkom terug! Leuk om je vakantieverslag te lezen, het klinkt als een supervakantie.

    Groetjes, Mandy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Pff 2 weken geen brocante, weet niet of ik dat aan zou kunnen haha
    nee hoor Yolanda, heerlijk dat je naar Italie bent geweest (hadden bij jou de kids dus wel 2 weken vrij ? hier voor het eerst 1 week en met Hemelvaart hebben ze nog een week)
    Genieten zo met je gezin !!
    Fijne week
    lieve groetjes Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig !!!

    Dat uitzicht , I love it !!

    Groetjes
    Eline DM*

    ps: kom zeker is binnenwippen op mijn blogje, en laat dan zeker een berichtje achter.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wow wat een mooie foto's, daar wil ik ook een keer heen :D! En mooi zeg die tijdschriften!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh Italië met al dat lekkere eten ;)
    Heerlijk om er vakantie te kunnen vieren, jullie batterijen zullen wel weer opgeladen zijn.
    Wat heb je heerlijke tijdschriften gekocht en die prenten, supermooi!
    Lekker nagenieten van die mooie tijd,
    liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie foto's van jullie vakantie. Jij kunt voorlopig vooruit met deze stapel tijdschriften. Ik neem ook altijd een paar uit ons vakantieadres mee.
    Groetjes Iris

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat mooi daar Yolanda,jullie hebben vast genoten aan de foto's te zien....hele fijne week nog...groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat wordt dus Italiaans leren om je tijdschriften te lezen :-)

    Het klinkt in elk geval alsof jullie een heerlijke vakantie hebben gehad, fijn hoor!

    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ha Yolanda,

    Elke dag je blog bekeken en nog maar geen nieuw blogje;-(
    En nu... yes je bent er weer!
    Heerlijk verhaal hoor, je hebt een heerlijke tijd gehad in Italië volgens mij, gewoon 'niksen' hoe goed kan dat zijn op z'n tijd!
    Je kunt opgeladen weer naar de zomervakantie toeleven...

    Groetjes en tot blogs...
    Let...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Klinkt als een heerlijke vakantie en met al die prachtige tijdschriften kun je nog lekker nagenieten, leuk! Groetjes, Colin

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat ziet er erg mooi en
    gezellig uit !!
    Aan je verhaal te lezen heb je ook erg genoten !!
    Kei leuk toch heerlijk!!
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. ooh heerlijk 2 weken vakantie...
    echt helemaal rust rust ...zonder brocante..
    toch ook wel lekker...

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat hebben jullie een heerlijke vakantie gehad. Heerlijk om in mei in Italië te zijn! Mooie foto's! Nu weer naar de orde van de dag maar nog wel even dat heerlijke vakantie gevoel vasthouden. Met die prentjes en die mooie woonbladen gaat dit vast lukken!

    Lieve groet
    Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Bella Italia! wat een heerlijk land met mooie stadjes en prachtige natuur. En Lucca is zo leuk..., lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen

Hallo, leuk dat je een bezoekje hebt gebracht aan mijn blog en bedankt voor je reactie!
Hartelijke groet,Yolanda