Bijzonder oud




vrijdag 27 mei 2011

vlammend blauw en zacht roze

Zo zeg, eindelijk even weer tijd om een berichtje te plaatsen en om bij jullie bij te lezen, ik heb een drukke week achter de rug. Gisteravond was een heel leuk hoogtepunt in die drukke week, we hadden namelijk de afscheidsmusical van onze oudste dochter. Na de zomervakantie (die hier al over vier weken begint) gaat ze naar de middelbare school en als afscheid van de lagere schoolperiode voeren ze een musical op in de schouwburg, compleet met een groot koor, dat bestaat uit alle kinderen van de groepen 5,6 en 7.

Het was een zeer geslaagde avond, de musical was super en ik was best wel een beetje (heel veel) trots op onze grote dochter!

Vanmorgen moesten de weekend boodschappen weer gehaald worden, en dan ga ik ook altijd even langs de bloemenman, en daar vond ik deze mooie knalblauwe bloemen, ik weet niet wat voor bloemen het zijn (vergeten te vragen :-)) maar knallen doen ze!

En aangezien ik ook nog steeds pioenrozen in huis heb staan, is het hier vlammend blauw en zacht roze :-).





Fijn weekend allemaal!
Yolanda

24 opmerkingen:

  1. Zeker hele mooi blauwe bloemen en volgens mij is het ridderspoor, en zijn ze zelfs zeer geschikt om gedroogd te worden. Als je ze optijd op z'n kop hangt kan je ze later weer voor iets anders gebruiken. Maar mooi zijn ze zeker wat je er ook mee doet, het is echt mijn kleurtje hoor prachtig. Een gezellig weekend, groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk die verse bloemen. Ik kan je niet vertellen wat voor bloemen het zijn. Maar ze zijn mooi! Goed weekend! groetjes Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. het lijken me riddersporen, die zijn ZO leuk, ook in je tuin, zaaien zichzelf voort;)
    Kleine meisje worden groot Yolan, *zucht*...wat een stap he......over 4 weken al??????? Ongelooflijk!!!!!!!

    Liefs,
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je weet het al, het zijn riddersporen, en die zijn zo mooi.
    Ik heb ze in de tuin en ze zijn prachtig.
    Groetjes en een fijn weekend,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is twee jaar geleden dat de jongste van de basisschool afging en daar is de musical altijd een heel mooi afscheid van! Ik denk dat er hééél veel ouders trots zitten te kijken...het is ook altijd zo leuk om te zien waar ze al die tijd aan gewerkt hebben!

    Mooie bloemen heb je in huis, ik wist de naam ook niet maar lees hierboven dat het riddersporen zijn!

    Ik wens je een heel fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gezellig he zo'n musical als afscheid van de lagere school. Ik kan het me ook nog herinneren van onze zonen.. en wat ben je dan trots he.

    Je hebt trouwen 2 mooie waterkannen met prachtige bloemen stan zeg. Tja, pioenrozen ...geweldig maar ook de ridderspoor (wist ik ook niet hoor) staat prachtig in de kan.

    Wens je een heerlijk weekend,
    liefs, Trudie.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. leuk altijd zo afscheidsmusical. Is bij mij nu zelf ook al weer heel wat jaartjes geleden. Zoals je al van vele hebt gehoord is het inderdaad ridderspoor. Delphinium is de latijnse naam.

    liefs colinda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb ze hier ook staan !! mooi he dat blauw !!...heerlijk ...nog een dagje en dan weekend.......liefs van mij....xxx....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk hé, verse bloemen in een vaas! Lekker van genieten hoor!

    Fijn weekend, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat is inderdaad een tijdje geleden dat we van je gehoord hebben. Gezellig dat je er weer bent. En gelijk weer van die prachtige foto's! Heb nu ook 3 bossen pioenen staan. Kan er geen genoeg van krijgen. Groetjes Peggy

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk om bloemetjes in huis te hebben! Ook zulke leuke kannen!

    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  12. mooie bloemen in een mooie vaas :)
    Dubbel altijd he zo'n musical...nu gaan ze de wereld in weer een periode van los laten.

    een heel fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk zo'n eindmusical en over vier weken al vakantie; hier moeten we volgens mij nog zeven weken. Wat een prachtige boeketten en zo mooi in combinatie met de emaille kannen.

    Fijn weekend,
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Gezellige bloemen in hele mooie kannen.
    Fijn weekend Iris

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtige bloemen en de blauwe kan is ook super.
    Fijn weekend,groetjes van Eleonore.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat prachtig zijn die kannen toch , de bovenste foto vind ik helemaal geweldig , straalt zo'n rust vanaf.

    Ik zag dat je die kan ook te koop hebt , helaas heb ik geen blauw in huis anders wist ik het wel ...

    fijn weekend , hartelijke groet van Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Yolanda,Wat leuk van je dochter:-) zo uitgebreid had ik 2 jaar geleden met mijn klas niet!Wat een mooie combi met dat licht blauwe en dan weer zo'n prachtige blauwe kleur erbij! en je pioenen in je mooie kan(die ik nog zoek)staan ook prachtig! Groeten P.S er komen na dit weekend weer nieuwe foto's op mijn picasaweb van veel prachtige aanwinsten! Fijn weekend verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ziet er prachtig uit!!!!
    Heerlijk he al die mooie bloemen..

    Ik wens je een fijn weekend!!

    Liefs,Tanja....

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtig...vooral je pioenrozen...één van mijn favorieten bloemen!

    Oei wat gaat het toch snel hé zo'n schooljaar, ook hier hebben de jongens over 4 weken al zomervakantie (en dit jaar een extra lange vakantie, 8 weken, i.v.m onze verhuizing!)en ook hier een afscheid van jongste zoonlief aan de basisschool. Het is weer een stap die wordt gemaakt naar het groter worden met een traan maar ook met een lach voor moeders!
    Veel plezier nog voor je dochter de laatste weken op de basisschool en alvast een heerlijke zomervakantie!

    p.s. je dochter gaat niet toevallig na de zomervakantie naar de Waerdenborgh? ;-)

    groetjes,
    Mirelle

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Yolanda,

    Ik zit enorm te genieten van al je verzamelingen en heb daarom ook even op je marktplaats-pagina's gekeken.
    Ik ben helemaal weg van je twee snoeppotten die je te koop anbied, maar omdat ik niet zo'n marktplaatsfan ben, vraag ik je hier maar om wat meer info: zijn ze gaaf en zijn ze echt oud?
    Stuur je ze op, of is dat te griezelig omdat het van glas is?
    Graag hoor ik van je want ik verzamel ook, net als jij oude snoeppotten en deze maten heb ik nog niet.

    Lieve groet,
    Monique
    je mag me ook wel rechtstreeks mailen als je het via blogspot te lastig vindt
    moniquedejonge@xs4all.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi Yolanda.

    Wat staan die riddersporen prachtig in die oude kan, het is inderdaad een mooi contrast met die pioenrozen! Evengoed een hele mooie combi hoor!!!
    Leuk dat je je hebt aangemeld als volger op mijn blog, Welkom! Ik zal me meteen even aanmelden voor jouw blog, het ziet er top uit bij je, ik heb al heel wat gelezen bij je maar ben nog iet klaar, dus ga zo weer verder met lezen...

    Fijne zondag, Susan.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Prachtig die kleuren van die bloeiende bloemen in huis!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi Yolanda,

    Wat gaat de tijd snel hè! Jij alweer naar de afscheidsmusical. Hier is voorlopig nog geen sprake van vakantie. Wel een spannende tijd voor je dochter. Leuk hoor. En dan nog wel in de schouwburg. Echt een avondje uit!
    Je bloemen in de kan zijn ook prachtig Wat een mooi geheel

    Lieve groet
    Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  24. het lijkt op "delphinium" ... volgens mij heten ze in het Nederlands inderdaad ridderspoor. mooie foto's! groetjes, @nne

    BeantwoordenVerwijderen

Hallo, leuk dat je een bezoekje hebt gebracht aan mijn blog en bedankt voor je reactie!
Hartelijke groet,Yolanda