Bijzonder oud




donderdag 12 mei 2011

vrolijk fluitenkruid

Ik houd zo van fluitenkruid, die mooie tere witte bloemschermen, prachtig in een grote kan! Ik kon dan ook haast niet wachten om het te gaan plukken.
We zijn afgelopen zaterdag avond laat thuis gekomen van vakantie en zondag ben ik gelijk fluitenkruid gaan plukken :-). Samen met Renske, onze jongste dochter ging ik op pad en we hebben een hele bos geplukt, ik heb binnen 2 kannen gevuld en buiten staat er ook nog eentje :-).





En zondagmiddag, toen we bij mijn ouders waren, heb ik nog een bosje lelietjes van dalen geplukt bij hen in de tuin, ik vind het zulke mooie, tere bloempjes en ze ruiken zo lekker!! In Italie heb ik een groot stuk zeep gekocht met de geur van lelietjes van dalen, heerlijk!



Tot slot van deze bloemige post heb ik nog een leuke tip voor jullie voor aankomend weekend, de lentebrocante van Caatje antiek en brocante uit Heel.

Deze prachtige uitnodiging kreeg ik van haar, alleen de uitnodiging is al een plaatje....



Ik ben al een paar keer bij Caatje geweest en ze heeft altijd prachtige spullen en daarnaast is ze een heel lief en leuk mens! Mijn grote mariabeeld komt ook bij haar vandaan, het is altijd een genot om rond te snuffelen bij Caatje!

De lentebrocante is a.s. zaterdag 14 en zondag 15 mei van 11.00 tot 16.00 uur aan de dorpsstraat 80 in Heel. Voor meer informatie kun je ook kijken op de site van Caatje.

Lieve groet en een fijn weekend vast!
Yolanda

13 opmerkingen:

  1. Dit jaar heb ik nog geen fluitenkruid op vaas gehad maar eigenlijk wil ik eerst zo'n mooie kan scoren! Maar dat moet dan weer niet te lang duren hihi, anders kan ik naar mijn fluitenkruid fluiten :-)!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fluitenkruid is zo mooi, mijn vorige post heb ik daar ook over geschreven. Je hebt er buiten ook zo lang plezier van, echt genieten!
    Ook ik heb de uitnodiging ontvangen van Caatje, of ik daar heen ga weet ik nog niet. Het is niet echt bij ons in de buurt, maar als ik nog in zuid-Limburg was geweest was ik zekers gegaan. Caatje is net wat jij zegt een lief mens.
    Geniet van deze mooie avond
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig de grote kannen met fluitenkruid. De lelietjes waren bij mijn ouders gisteren helaas alweer uitgebloeid, maar had al wel een bosje op tafel gehad en het ruikt inderdaad heerlijk. Nu ga ik nog even bij Caatje kijken...

    Fijne avond,
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gezellig die waterkannen gevult met fluitekruid. Ik heb ook een bos fluitekruid in de tuin. Zo gezellig.
    Groetjes Iris

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi hoor de bloemen...alleen ...het ruikt zo vreemd.....hahahha!!..fijne avond.....liefs Ria.....xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  6. vindt het alleen al een mooie naam fluitenkruid, gezellig in je kan.

    gr Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk al die bloeiers buiten en in huis.....
    Die lelietjs.....zo mooi! Ze schijnen wel erg giftig te zijn voor kleine kinderen...maar dit wist je vast ;0)
    Fijne avond
    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel mooi, het staat prachtig in die kannen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. 't Is weer toppie, Yolanda!
    Heel eenvoudig en toch een geweldige stijl :-)

    Groetjes, @Let...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het is weer heeel leuk Yolanda!!!! :-))
    Vrolijk!
    Maar jammer genoeg woon ik waarschijnlijk te ver weg voor heel! ik woon in een dorp van groningen:-(

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh, ook al zo mooi, dat fluitekruid.. heb deze week ook een foto daarmee geplaatst ivm een bruiloft van onze dochter. Mooie blog trouwens. leuk hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lijkt me heel leuk om n keer bij Caatje te snuffelen, maar is zo ver weg :(((
    Van de week toch met snoeischaar op pad voor fluitekruid:)))
    Fijne zondag
    lieve groet Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Yolanda,

    Prachtig hè dat Fluitenkruid. Ik was eigenlijk al te laat. Mooie kannen!

    Was de markt bij Caatje leuk?

    Lieve groet
    Alma

    BeantwoordenVerwijderen

Hallo, leuk dat je een bezoekje hebt gebracht aan mijn blog en bedankt voor je reactie!
Hartelijke groet,Yolanda