Bijzonder oud




woensdag 20 november 2013

Sinterklaas

Hoewel er hier geen "gelovigen "meer in huis hebben, vind ik de Sinterklaastijd wel altijd heel gezellig! Samen kijken naar de intocht van Sinterklaas op tv, en in deze tijd van het jaar wordt er altijd wel minstens één keer borstplaat gemaakt (mmmm) en gaan we altijd zelf pepernoten bakken.

Ik houd erg van de Lente en de Zomer, maar ook deze tijd van het jaar vind ik erg leuk, als het op tijd donker is, en je de kaarsjes aan kunt steken, gezellig!
Om een beetje in de Sinterklaarssfeer te blijven, heb ik afgelopen maandag een lantaarntje gemaakt voor Sinterklaas.
Het is eigenlijk heel simpel, ik heb een plaatje op internet gezocht en dat uitgeprint op kalkpapier. Het plaatje heb ik heel eenvoudig tussen het ijzer aan de voorkant van het lantaarntje geklemd en voila, klaar is het Sinterklaaslichtje :-).



Lieve groet, Yolanda

6 opmerkingen:

  1. Héérlijke tijd, toen mijn kinderen klein waren, keken we steevast naar de intocht van Sinterklaas op de Nederlandse televisie, veel mooier, leuker en gezelliger dan hier bij ons in België.
    Je lantaarn ziet er fantastisch uit! Leuk ideetje!
    Liefs,
    Christelle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind sinterklaas tijd ook altijd gezellig.
    Leuk Lantarentje heb je gemaakt.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Jolanda,

    De leukste dingen zijn vaak simpel. De sfeer die het heeft met de sint en het licht is wat het mooi maakt!

    Ik las je reactie dat èèn van de popjes op je oppaskindje lijkt Wat grappig! Jou oppaskindje is een speciaal kindje...dat was met het maken van die pop ook...dus erg leuk die vergelijking.

    bedankt voor je reacties en een hele fijne winterse avond.

    liefs

    Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sinterklaas, ja gezellig.
    Jouw zelfbedachte sinterklaas lantaarn is uniek.

    Groetjes
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ook hier geen 'gelovigen' meer, maar een kleine decoratie is natuurlijk altijd gezellig.

    Fijne avond.

    BeantwoordenVerwijderen

Hallo, leuk dat je een bezoekje hebt gebracht aan mijn blog en bedankt voor je reactie!
Hartelijke groet,Yolanda