Bijzonder oud




vrijdag 6 februari 2015

Nieuw schilderij

Ik hou er van om een beetje op internet te surfen op zoek naar inspiratie. Al surfend kwam ik een foto tegen van iemand die een postcardwall had gemaakt met allemaal oude ansichtkaarten en toen...pling! ging er bij mij een lampje branden :-).

Volgens mij heb ik het hier al wel eens verteld, ik ben echt stapelgek op oude ansichtkaarten en bidprentjes! Als ik over een markt loop en ik zie iemand staan die oude kaarten verkoopt, dan moet ik er gewoon even naar toe om te kijken (tot groot ongenoegen van mijn man, die dan weer een half uur kan gaan staan wachten tot ik al die kaarten heb bekeken :-)).

Soms stuur ik iemand wel eens zo'n kaartje als ik weet dat diegene er ook dol op is, maar een heel groot gedeelte van die oude kaarten en prentjes lag hier dus maar een beetje te liggen en stof te vergaren, ik deed er eigenlijk niks mee.

Tot ik dus die foto tegen kwam van de (al eerder genoemde) postcardwall, ik bedacht me gelijk dat dit wel leuk was voor hier in huis. Nou denk ik niet dat mijn man staat te juichen als hij thuis komt van zijn werk en één hele wand in de woonkamer is beplakt met oude ansichten, hihi.
Dus ik heb het beschaafd en klein gehouden en ik heb een schilderijlijst die gebruikt werd als memobord voor de verandering vol gehangen met de kaarten en prentjes
Ik werd er zelf heel vrolijk van, en de kaarten zijn nu tenminste zichtbaar en liggen niet meer zielig weggestopt in een oude schoenendoos :-).
Lieve groet en fijn weekend allemaal!
Yolanda

4 opmerkingen:

  1. Wat een goed idee om dit tevoorschijn te halen en er nu van te genieten!
    fijn weekend,
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hai Yolanda. dat was ik! Je hebt er ook iets heel leuks van gemaakt.
    Ik kom er nu ook achter dat ik je al een tijdje volg. Het idee staat naast instagram ook op mijn blog. Er staat nog een leuk muurtje gemaakt van oude prenten uit het boek: de vreugde van het landleven. Daar ben ik zelf erg gek op. Vind jij misschien ook wel leuk. Binnenkort komt daar een nieuwe post over. Want ik heb er weer het één en ander veranderd. Jouw blog vind ik ook ontzettend leuk. Lieve groet, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk idee Yolanda en zo krijgen deze oude kaarten (wat een verzameling trouwens) de aandacht die ze verdienen!

    Liefs X

    BeantwoordenVerwijderen

Hallo, leuk dat je een bezoekje hebt gebracht aan mijn blog en bedankt voor je reactie!
Hartelijke groet,Yolanda