Bijzonder oud




dinsdag 23 juli 2013

creatief weekend

Afgelopen weekend heb ik sinds lange tijd weer eens een "creatieve aanval" gehad :-). Het was lang geleden, de laatste tijd kwam er niet zo veel van maar ineens had ik zin om van alles te maken en toen was ik niet meer te stoppen.....

Het begon met het gipskruidkransje uit mijn vorige post en toen ik daar mee klaar was, besloot ik naar de kringloop te fietsen. De laatste tijd vind ik daar niet zo veel meer, maar ach je weet maar nooit wat je tegenkomt! Dit keer vond ik er ook niet echt iets bijzonders, alleen een paar oude lampenkapjes. Ik besloot ze mee te nemen en thuis te bedenken wat ik er mee kon doen. Thuis gekomen moest eerst die vieze bekleding er maar eens af, en toen ik daar zo mee bezig was, bedacht ik me dat ik die bekleding kon gebruiken als mal voor een nieuwe bekleding van het lampje.

Ik heb het kapje opnieuw bekleed met een oude servet met monogram, ik vind m zelf best grappig geworden.



Zo was het lampje dus eerst :-)






En dit is het geworden, ook als hij brandt, geeft het een leuk effect!

Na het lampje, heb ik mijn gedroogde pioenrozen in een ijzeren vaasje gezet, stukje oase onderin zodat ze beter blijven staan, een simpel knutselwerkje met een snel resultaat!





En als laatste klusproject van het weekend, heb ik labeltjes gemaakt van papier en poezieplaatjes. Het papier kocht ik een tijdje geleden bij de action. Ik heb een hele stapel labeltjes gemaakt, leuk om aan een cadeautje te hangen of een bos bloemen, en ik heb er zelf ook eentje aan een oude snoeppot gehangen in de keuken, vond de combiantie met de roze en witte mini marshmallows wel leuk!





En nu ga ik weer genieten van het mooie weer, het is iets te warm om te knutselen vandaag, fijne dag allemaal, geniet er van! Lieve groet, Yolanda

2 opmerkingen:

  1. Wat een pracht van een lampenkapjes is het geworden zou zo een goed plaatsje bij mij thuis vinden, hihi!
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is dat een leuk lampje geworden en labeltjes zijn altijd makkelijk!

    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen

Hallo, leuk dat je een bezoekje hebt gebracht aan mijn blog en bedankt voor je reactie!
Hartelijke groet,Yolanda