Bijzonder oud




dinsdag 27 april 2010

twee oude van dagen in de tuin



Vanmorgen bij de kringloop vond ik deze twee "oude van dagen" een prachtige sauskom en een diep bord van Petrus Regout.
Ik heb het even opgezocht in mijn boekje aan de hand van de stempel, het bord moet van rond 1886 zijn, prachtig toch?
En omdat het zulk lekker weer was vanmorgen, heb ik ze maar even op de foto gezet in het zonnetje in de tuin, vonden de oudjes vast wel fijn...

De sauskom heeft inmiddels een plekje in de keuken gekregen als opbergplaats voor mijn oude theelepeltjes. Het bord staat in de servieskast samen met de andere oude van dagen die ik al eerder vond.



En omdat ik het fototoestel toch in mijn hand had,heb ik gelijk maar even een rondje door de tuin gemaakt, kijk gerust even mee zou ik zeggen :-).

Aan de schutting hangt deze oude koffiepot, als ik er naar kijk, kan ik helemaal weg dromen van het boerderijtje dat we ooit hopen te kunnen kopen waar ik dan een theetuin kan beginnen waar ik appeltaart serveer van appels uit eigen tuin. En waar ik een leuke oude schuur heb waar ik brocante kan verkopen. Het uithangbord heb ik al, dat wordt deze oude koffiepot met een houten bordje er onder waarop staat: "theetuin geopend". :-)


Deze oude weegschaal is nu gevuld met viooltjes maar in het najaar vul ik m ook vaak met appels die van ons appelboompje zijn gevallen of met kallebassen of dennenappels, elk seizoen weer wat anders....


En dit is onze enige echte appelboom :-) het is een kleintje, een zogenaamde halfstam, maar we hebben er de laatste jaren elk jaar emmers en emmers vol appels van af gehaald.
De appels zijn een beetje zuur om zo te eten, als ik het me goed herinner is het een notarisappel en die zijn wat zuur, dus perfect voor appeltaarten!


En dan zijn we weer aangekomen bij ons terras, waar deze boedha staat, we hebben m al jaren en ik ben er nog steeds gek op, de rust die het beeld uitstraalt, de eenvoud,ik vind het prachtig!



groetjes en geniet van het mooie weer!
Yolanda

10 opmerkingen:

  1. Hoi Yolanda,

    Heerlijk, ik droom even met je mee hoor.
    Zit heerlijk in het zonnetje in jouw theetuin met een grote appel punt met slageroom hmmmmmmmmmm echt heerlijk. Na dat ik heerlijk heb gesnuffeld in jouw brocante schuur. zucht!!

    Je tuin ziet er super uit,gezellig.
    Mocht die droom van je uit komen kom ik zeker een keer langs.
    liefs wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige aankopen en wat een heerlijke tuin. Ik kom bij je langs als je droom uitkomt. Kom even kijken bij m'n giveaway, groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Yolanda

    Wat een gezelligheid in je tuin.....leuk hoor.................ik hou alleen niet van Boedha's ........maar dat kan toch??

    Fijne dag morgen in de tuin weer!! groetjes Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heej Yolanda,

    je tuin I LOVE IT wat een sfeertje helemaal mijn style, en wat een kringloopvondsten ja soms heb je echt je dag dan stap je binnen en zie je prachtige spullen die je dan als een gevonden trofee mee naar huis neemt en dan een mooi plekje zoeken HEEEEEEEL veel plezier kunj je eraan beleven ik weet precies hoe het voelt:-))

    Lieve groet en een fijne zonnige dag Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke spulletjes heb je weer gevonden Yolanda. Vooral als je dan een mooi oud bord tegenkomt van P.regout. En met zo'n stempel erop. Ik verzamel zelf ook oud serviesgoed van P.Regout, hoofdzakelijk in wit en cremetinten.En heb een sauskom met zo'n oud stempel.
    Een mooie droom heb je. Een theetuin en een schuurtje vol brocante. Wie weet blijft het niet bij dromen en komt je droom wel uit. Zou leuk zijn. Kom dan zeker bij je langs hoor!!!
    Fijne dag.
    Groetjes van Geartsje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk zulke aankopen he, ze zijn prachtig !!
    en ook je tuinplaatjes mogen er zijn !
    als je theetuin geopend is kom ik hoor :-)
    groetjes Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ohhhh die Boedha,, moooi mooi, mooi mmooi!!!!!!!
    Groetjes Madelon
    Enne als die droom uitkomt kom ik langs hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Yolanda
    Als je droom uit komt dan kom ik genieten van je zelf gemaakte appeltaart.Wat een mooie sauskom heb je gekocht dan kan echt je dag niet meer stuk.
    Liefs Corry

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Yolanda!!

    Ik droom met je mee...een boerderijtje met een schuur vol brocante, dat lijkt mij geweldig! Je aankopen zijn ook erg leuk...ik spaar sauskommen, het liefst wit dus deze valt bij mij helemaal in de smaak!

    En welkom als 200e volger op mijn blog! Wel een mijlpaal hoor, dat had ik nooit durven dromen! Ik vind het in ieder geval heel gezellig dat je je hebt aangemeld, dat heb ik trouwens inmiddels ook bij jou gedaan!

    Een fijne Koninginnedag! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Yolanda,

    Ik verzamel al jaren maastrichts aardewerk. het blijft prachtig he´ Je hebt een goed koop gedaan.

    Fijne dag morgen!

    BeantwoordenVerwijderen

Hallo, leuk dat je een bezoekje hebt gebracht aan mijn blog en bedankt voor je reactie!
Hartelijke groet,Yolanda