Bijzonder oud




zaterdag 24 november 2012

er was eens een kastje.....

Er was eens een kastje, 14 jaar geleden door ons gekocht terwijl ik zwanger was van onze oudste dochter. Het kastje heeft jaren lang dienst gedaan als comode voor haar, haar jongere broer en jongere zusje. Daarna stond de comode op de slaapkamer van onze oudste en diende als een soort make-up tafel/kastje. Tot een paar weken geleden, dochterlief wilde haar kamer veranderen en was het kastje zat. Ik kon het niet over mijn hart verkrijgen het kastje weg te doen, dus zochten wij een nieuw plekje in ons huis. Aangezien het kastje gemaakt is van grenen besloot ik het te schilderen, ik mengde zelf een lichte grijstint en voila.....klaar is ons nieuwe, oude kastje! Hij staat beneden in de kamer naast de bank, we zijn er heel blij mee!
Op het kastje staan een oud kastje met leuke spulletjes er in en er op, en op het witte houten krukje dat er naast staat, staan een paar oude boeken (onlangs gevonden op een rommelmarkt) en de oude beer van mijn man. Lieve groet, Yolanda

14 opmerkingen:

  1. Wat herkenbaar! Onze commode was een grenen ladekast. Deze staat bij mijn dochter op haar kamer. Met krijtverf wit gemaakt. Helemaal leuk. Bovenop heeft ze een grenen spiegel, ook wit geverfd. Bij ons gaan op deze manier vele meubels al meer dan 20 jaar mee.
    Fijne zondag,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi kastje is het geworden.
    Een likje verf en je heb weer wat anders.

    gr. anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De commode van mijn dochter was een oude secretaire. In de loop der jaren heeft hij al wat kleuren gehad. Oorspronkelijk was hij eiken, nu is hij wit brocant. Ik kan daar ook geen afstand van doen. Ik vind jouw kast echt een plaatje en met die boeken en oude beer is hij helemaal compleet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik had graag gezien hoe het kastje voorheen was, maar ik kan mij er zo ook wel een beeld bij vormen. Goed dat jet het kastje niet hebt weggedaan, het model is ook zo leuk!!

    Een fijne avond! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind het een heel mooi kastje. Hij heeft voor een commode een bijzondere vorm.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  6. de commode van ons was ook een grenen lade kastje die heb ik ook nog steeds, leuk is dat als je die weer kunt her gebruiken toch.
    en dit kastje is ook wel erg schattig met dat halve buikje.
    en ik vind dat kleine kastje wat er boven op staat ook wel erg schattig zeg.

    nog een fijne zondag grtjs saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat is hij leuk geworden zeg! mooi hoekje zo! groeten, Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Er leuk geworden...wat een lief kastje...de boeken en beer maken een mooi sfeer hoekje.
    Groetjes Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Groot gelijk dat je de commode niet weg wilt doen hij is veel te leuk!
    Zo zie je maar, heb je nu weer een nieuw gezellig hoekje in huis.
    Groetjes, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Inderdaad veel te mooi en bijzonder om weg te doen! Op deze manier weer een mooie aanwinst in je interieur.

    Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De commode is heel erg mooi geworden, waarom ook meubels wegdoen, die een bijzondere betekenis hebben. Je kunt ze tenslotte een nieuw leven, en uiterlijk geven.

    Groet Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik zou het kastje ook niet weg kunnen doen! Fijn dat ie weer een nieuw plaatsje heeft gevonden!
    Groetjes van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooi kastje en vooral omdat het al zo lang bij jullie is. Het heeft nu weer een mooi plekje gevonden.

    gr Natasja

    BeantwoordenVerwijderen

Hallo, leuk dat je een bezoekje hebt gebracht aan mijn blog en bedankt voor je reactie!
Hartelijke groet,Yolanda