Bijzonder oud




maandag 30 juli 2012

La dolce far niente

La dolce far niente, letterlijk "het zoete niets doen" en vrijvertaald "het zalige niets doen" .....dat is wat wij twee weken lang hebben gedaan in het prachtige Italie.

Vorige week maandag zijn we weer terug gekomen na twee weken genieten. Wat een luxe is dat, elke dag dat je op staat, is er een stralend blauwe lucht, je kunt lekker de hele dag buiten zijn, buiten eten, lezen, en tot 's avonds laat met de kinderen op de veranda zitten kletsen en spelletjes doen.

We gingen met gemengde gevoelens op vakantie, ik maakte me toch wat zorgen om de gezondheid van mijn man.
In mei is hij opgenomen in het ziekenhuis met een enorme bloeddruk en net voor de vakantie waren alle onderzoeken afgerond, en had hij een gesprek met de cardioloog en de neuroloog.
De neuroloog vertelde dat hij zeer waarschijnlijk een klein herseninfarct heeft gehad, het is niet met 100% zekerheid te zeggen omdat niet alle beelden van de mri het even duidelijk laten zien. Ze gaan er wel van uit dat hij het heeft gehad, mede gezien de klachten die hij nog heeft.

Hij heeft nog steeds last van zijn linkerbeen, hij heeft steeds een soort tintelingen en hij heeft geen gevoel in zijn huid, en daarnaast voelt hij geen koude, alles wat koud is, voelt bij hem juist heel warm aan, alsof zijn huid in brand staat, heel raar.

We hebben het uitvoerig gehad over de vakantie naar Italie, dat zou op zich geen probleem zijn, mits hij niet de hele weg zelf zou rijden. Dus zei ik heel stoer, dat komt wel goed, dan rijd ik toch het grootste gedeelte?
Maar ik moet toe geven, ik kreeg toch een beetje buikpijn net voor we vertrokken, ik rijd nl heel weinig en als ik al rijd is het hier in de buurt (en dus bijna nooit op de snelweg) en ik rijd altijd in mijn eigen koekblikje, de auto van mijn man is bijna twee keer zo groot :-).

Maar, en ik ben best een beetje trots op mezelf, ik heb het toch gedaan, we moesten ruim 1300 km rijden en het grootste gedeelte heb ik gereden, en ik vond het nog leuk ook :-). Ik heb even een benauwd momentje gehad toen ik op de autostrada bij Milaan reed, wat een drukte daar en die Italianen racen aan alle kanten aan je voorbij, toen zat ik wel even met het zweet op de rug en klotsende oksels achter het stuur :-).

Maar we zijn veilig aangekomen en we hebben het heel fijn gehad!









En ik ben niet zo van de standaard souveniers, maar de woonbladen daar kan ik niet weerstaan, ze hebben zo veel verschillende soorten en allemaal even mooi, ik heb nog niet eens alle verschillende bladen mee genomen, maar ik vond het zo wel genoeg :-).

Van mijn man heb ik dit heerlijke geurtje gekregen, al vast voor mijn verjaardag, het ruikt heerlijk en het is een mooie herinnering aan een fijne vakantie!

Lieve groet,
Yolanda

14 opmerkingen:

  1. Welkom thuis.....wat heerlijk....leuk hoor....al die bladen ....wat naar voor je man zeg.....ik hoop dat alles weer goed komt...kan me voorstellen dat je bezorgd bent....fijne week...enne als je de boekje uit hebt.....je weet mijn adres he???....liefs Ria.....hahaahaha!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Stoer hoor zo'n eind rijden, je mag zeker trots op jezelf zijn.
    Wat een goed idee om woonbladen in het buitenland te kopen, zo zie je nog eens wat anders.
    Een verwennerij alvast voor je verjaardag, ik ken het geurtje niet, maar het zal best wel lekker ruiken.

    Ik hoop dat het snel beter zal gaan met je man.

    Fijne week!

    Lieve groet, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heerlijk dat jullie zo'n fijne vakantie hebben gehad! En wat goed van je dat je zo veel hebt gereden. Ik ben ook niet zo'n held, dus kan me goed voorstellen dat je van te voren toch wel een beetje buikpijn had. Leuk die woonbladen.
    Lieve groetjes, Peet.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat je wat spanning voelde lijkt me niet meer dan normaal.. Jullie hebben toch best een onzekere tijd gehad en dan is zo'n vakantie wel heel welkom dus natuurlijk rijd jij dan veel..maar dat dat weer extra spanning meebrengt snap ik heel goed.
    Wees jij maar trots dat je het toch 'gewoon' gedaan hebt! En super dat jullie daardoor zo'n heerlijke vakantie hebben gehad samen!!
    Ik wens voor je man volledige beterschap en hoop dat jullie nog lekker nagenieten hier in ons kikkerlandje ;)
    Groeten, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je mag terecht trots op jezelf zijn hoor! Ik vind zo'n verre reis ook wel wat anders dan een ritje in de buurt, eigenlijk rijdt mijn man dus ook altijd de verre stukken als we met de auto op vakantie gaan. De zorgen om je man zijn begrijpelijk, ik neem aan dat hij goed onder controle is en hoop dat de bloeddruk blijvend gedaald is.

    Ik krijg heimwee naar het mooie Italie, nu ik je foto's zie! Het is inmiddels een paar jaar geleden dat we er waren, het is zo'n mooi land. Maar dat geldt ook voor Frankrijk hoor, daar hangt een soortgelijke sfeer! Laat je man mijn reactie ook maar even lezen, dan kan ik hem persoonlijk vertellen dat de Cote d'Azur en de Provence écht prachtig zijn. Monaco met o.a. de botanische tuin, het sfeervolle Nice, het net zo sfeervolle St. Tropez...echt de moeite waard hoor! En dat de Fransen niet vriendelijk zijn - iets wat je vaak bij anderen hoort - is niet meer van nu. Zowel vorig jaar in Parijs als dit jaar in Zuid-Frankrijk viel mij de hartelijkheid echt op. En dat zegt een enorme Italië-fan ;)! Op mijn blog staan in 2010 ook nog een aantal foto's van onze vakantie in Frankrijk...voor een nog betere indruk!

    Ben al benieuwd waar jullie volgend jaar naar toe gaan hihi!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. WAT KNAP VAN JE OM ZO VER TE RIJDEN!!
    IK HOOP DAT JE MAN GAUW WEER DE OUDE IS.

    FIJNE DAG,

    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dag Yolanda,

    Een dikke pluim voor je, zo herkenbaar stoer iets zeggen waarna de moed je in de schoenen zakt, maar het is je gelukt.

    Heerlijk dat prachtige Italie. Een keer in de twee jaar vertrekken ook wij die kant op, voor de bienale een grote wereld tentoonstelling in Venetie. Dan leer je de achterzijde van de stad goed kennen en de minder bekende eilanden in de langune. Wat zal het genieten zijn geweest, ook na zo,n onrustige periode.

    Geniet nog na met elkaar, groeten vanuit Friesland, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het klinkt als een heerlijke vakantie...en wat een mooie woonbladen heb je meegenomen! Kan me voorstellen dat je het zweet op je rug had bij het rijden, hoor! volgens mij hebben ervaren snelwegrijders dat net zo goed. Dat was voor de vakantie dus nog even schrikken! Jeetje! Ik hoop dat de klachten van je man wat af gaan nemen...

    Fijne dag.

    Groetjes, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mijn Man heeft 6 jaar geleden ook een herseninfarct
    gehad wel een grote maar is voor het grootste deel weer goed gekomen.
    Ik was ook niet zo´n held op de weg en moest toen ook omdat mij man een halfjaar geen auto mocht rijden.
    Kom nu overal . Elk nadeel heeft toch weer een voordeel.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nou, je mag met recht trots zijn op je prestatie! Want het is een eind rijden!
    Fijn dat jullie genoten hebben van de vakantie.
    Ik hoop van harte dat het met je man ook beter gaat.
    Wat een woonbladen heb je meegenomen, heerlijk!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo, ik zie dat u de Vivere Country hebt gekocht... dit nummer heeft een reportage op onze B&B gemaakt maar met de interview van een andere...Zij hebben alles gemist !!! Zo wij heten Marc en Sylvie, niet Dirk en Carole, en onze B&B heet Jadis et Naguère et niet Klein Paradijs... Het lijkt uit dat u had fijne vakanties !!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Fijn dat je zo genoten heb,en geweldig dat je toch gewoon gegaan bent,,super
    groetjes Kari

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wat goed van jou, Yolanda! Ik zou het niet durven zo'n eind te rijden! fijn dat jullie er zo van genoten hebben!
    fijne week en groetjes van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ohh Yolanda, wat zal dat schrikken geweest zijn, als het door zo'n arts bevestigd word, hoop dat hij helemaal zal herstellen!
    Heerlijk dat jullie het zo fijn hebben gehad en lekker hebben kunnen genieten (dat hadden jullie na die periode wel verdiend !)
    vind het superrrr knap van je dat je dat eind hebt gereden, doe het je niet na (ik zou mijn eigen "zweet"zwembadje op de autostoel hebben haha)
    De bladen lijken heerlijk leesvoer !
    Fijne dag
    lieve groet Yvon

    BeantwoordenVerwijderen

Hallo, leuk dat je een bezoekje hebt gebracht aan mijn blog en bedankt voor je reactie!
Hartelijke groet,Yolanda