Bijzonder oud




zondag 18 maart 2012

Belgische dame

Vorige week zondag ben ik samen met een vriendin (en collega brocante verzamelaarster/verkoopster) naar Tongeren geweest. We zijn om vier uur 's nachts vertrokken en we hebben onderweg zo gezellig zitten kletsen dat we er voor mijn gevoel 15 min later al waren (in werkelijkheid was het drie uur verder :-)).

Het was erg leuk, we hebben beiden erg leuke dingen gekocht en heel veel mooie dingen gezien. Het zonnetje kwam ook nog tevoorschijn zodat we lekker op een terrasje konden zitten om te genieten van een kopje thee en een heerlijke belgische wafel met slagroom, mmmmmm.....

Mijn "missie" was het vinden van een paspop, ik ben er al een tijdje naar op zoek, kijk regelmatig op MP maar tot op heden had ik DE pop nog niet gevonden. Maar in Tongeren veranderde dat, daar kwam ik haar tegen, deze prachtige dame mocht met mij mee naar huis!



Naast deze mooie dame vond ik nog een aantal andere mooie spullen, waaronder deze prachtig verkleurde terrine (en ook het stolp onderbord waar de terrine op staat komt uit Tongeren)


Dit schattige prentje had ik in eerste instantie gekocht voor mijn winkeltje, maar ik vind het hier nog zo leuk staan, dus voorlopig (en mischien wel voor altijd) blijft het hier staan.


Ik had ook al een tijdje een leuk rekje op mijn verlanglijstje staan voor in de keuken, en ook die wens is vervuld! Ik moest er nog wel even mee aan de slag, want het rekje was knalrood maar uiteindelijk is het allemaal goed gekomen :-).


En als laatste heb ik nog een foto van een heel bijzondere vondst die ik laatst deed bij de kringloop. Het was een kringloop winkel hier in de buurt waar ik al een tijd niet was geweest, maar omdat ik in de buurt moest zijn, dacht ik ik loop eens even binnen en daar stond dit prachtige kopje. Het is beschilderd met een tekst ter ere van een gouden bruiloft en het komt uit 1865! Dat noem ik nou bijzonder oud :-).




Lieve groet,
Yolanda

25 opmerkingen:

  1. Jij bent even super geslaagd Yolanda.....wij zijn vorige jaar nog geweest in Tongeren...ik vond het zo tegen vallen.
    Maak als ik dit zie!!!!!
    Je kopje is heel bijzonder...prachtig geheel zo met je kannen.
    Slaap lekker voor straks & een fijne week toe gewenst.
    Met lieve groetjes,
    Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauwwww wat een vondsten,dat is een superdag geweest en dan thuis lekker rommelen ermee,ik zie een paashaas,zo 1 heb ik pas gevonden,er is ook een hertje van,die zou ik ook nog wel willen,ik wens je een fijne week,lieve groetjes Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldige aankopen heb je gedaan, de paspop vind ik ook erg mooi. Ik hoop er ook nog eens één te scoren. Lekker zo'n dagje op pad met een vriendin en met zulke aanwinsten heel tevreden weer naar huis :)!

    Een fijne week Yolanda! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie paspop !! leuk hoor..en dat kopje zo bijzonder...en dat lijstje....ben verliefd......fijne week...liefs van mij...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw Yolanda, dat zijn nog eens aanwinsten! En zo knap dat je dat knalrode keukenrek binnen een week hebt hangen! Bij mij dúúúrt zoiets eindeloos. Ik heb in de schuur nog wat projectjes staan, al bijna een jaar (!!) Zucht...
    Geniet van je mooie aankopen en van de napret van je leuke dag met je vriendin!
    Ik wens je een fijne week!
    Groetjes, Maaike (frisse rommel)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een gezellige dag én heel veel leuke vondsten! Een dag met een gouden randje :)
    Groeten, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie vondsten hoor, erg leuk! Het prentje is schattig, kan me voorstellen dat je het een leuk plaatsje geeft. Fijn om te lezen dat jullie hebben genoten. Lieve groet Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geweldig he...echt zo'n kopje met een verhaal, supervondsten!! Lekker genieten weer!

    Groetjes, Veronique

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wow, je bent goed geslaagd en wat een prachtige spulletjes heb je gescoord.
    en nu maar genieten er van.
    groetjes van an

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig deze vondsten, vooral de paspop vind ik helemaal geweldig!

    Groetjes en een fijne week,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie paspop. Ik vind hem wel een beetje op die van mij lijken. Alleeen dat is geen oude en die van jouw denk ik wel.

    groetjes,

    Lizet

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtige paspop heb je gekocht!en dat schaaltje met tekst, zeer bijzonder, en mooi, die zal je wel niet snel weer weg doen
    mooie spullen allemaal, hoop eerdaags ook een keer naar Tongeren te gaan, leuk :-)
    Groetjes Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooie aankopen. En wat een schitterend sfeerhoekje is dat met de paspop! Om te smullen....
    Fijne dag, liefs,
    Peet.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. nou jou dag kan niet meer stuk met zulke mooi vondsten prachtigggg geniet er lekker van lieve groet en een fijne week ....rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Excuse i don't say Germany but i put your site in my list. It's amazing. And i came here now because i love a girl in a portrait, or a antique girl on a frame.I'm from Santa Catarina Brazil.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat heerlijk zo'n dagje uit met je vriendin en dan met zulke mooie vondsten terugkomen.
    Geniet ervan!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat kun je dan tevreden zijn met zo'n aankoop. Je paspop is ook wel heel erg mooi! Vond jij het niet erg duur in Tongeren? Ik ben vorig jaar geweest en vond het best wel prijzig.
    Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een leuke/mooie aankopen heb je gedaan! Je Belgische dame is een plaatje!!!! Ben helemaal verslaafd geraakt aan die dames sinds mijn eerste aankoop, haha. Groetjes Peggy

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Een gezellige dag en ook nog eens met prachtige vondsten weer richting huis! Je paspop is echt geweldig, maar het rekje vind ik ook erg mooi.

    Fijne avond. Groten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  20. wat een prachtige paspop, ze is werkelijk heel mooi.

    Een paspop staat bij mij ook op het verlanglijstje.

    Je hebt mooie spullen gekocht.

    Lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Leuk om een kijkje te nemen op jouw blog!
    Wat een bijzondere vondst het oude kopje!!
    De andere items zijn ook super.
    Ik ga je graag volgen.
    Fijne avond!!

    Hartelijke groet,
    Harriëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  22. tongeren..daar ben ik nog nooit geweest. maar ik hoor er altijd veel over. geweldig dat je zo goed geslaagd bent. je pop is fantastich, ik heb er ook 1 en inderdaad moet je er inene verliefd op worden. deze is echt prachtig. en je kopje is inderdaad bijzonder zeg. fijne week verder
    liefs hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wauw wat een mooie paspop, daar ben ik ook al naar aan het kijken. Misschien ook maar eens naar Tongeren. Dat kopje is ook erg bijzonder! Fijne week.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een prachtige dame! Tongeren is altijd leuk!

    Groeten Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een geweldig leuke vondsten en die paspop is prachtig. Ja, Tongeren is leuk en spannend, hoewel het al een poos geleden is dat ik er was.

    Lieve groetjes
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen

Hallo, leuk dat je een bezoekje hebt gebracht aan mijn blog en bedankt voor je reactie!
Hartelijke groet,Yolanda