Bijzonder oud




maandag 23 januari 2012

dierbare spullen

Deze glazen doosjes vond ik een tijdje geleden op een rommelmarkt, ik was er gelijk helemaal weg van! Ze passen allemaal in elkaar, lekker makkelijk mocht ik ze ooit eens zat zijn en op willen bergen :-).

Ik heb ze nu in de vensterbank staan, gevuld met dierbare spulletjes. In het onderste doosje zitten versiersels die vroeger werden gebruikt op schoenen. Ik heb ze gekregen toen ik zo'n 25 jaar geleden een weekendbaantje had in een schoenenwinkel. De oude eigenaar van de winkel (toen dik in de tachtig) maakte nog zelf schoenen en deze versiersels kreeg ik van hem, samen met een oude, door hemzelf gebruikte houten schoenleest.

In het doosje erboven zitten twee oude fotobroches, ook een keer gevonden tijdens een van mijn rommelmarkt tochtjes, in het doosje daar weer boven zit een hele mooi hanger die ik heb gekregen van michelle van het blog petite michelle louise en in het bovenste doosje zit een rozeknopje, gewoon omdat ik van rozen houd en omdat ik het mooi vind :-).





Naast de doosjes staat een draadfotolijstje met daarin mijn favoriete ansichtkaart, ik vind het plaatje zo mooi en ik ben nog steeds helemaal weg van de viooltjes die er op schilderd zijn, zo mooi!!
Ik ben helemaal weg van viooltjes (zou dat komen omdat mijn naam viooltje betekent? :-))


Lieve groet,
Yolanda

22 opmerkingen:

  1. Wat zijn de doosjes mooi, helemaal zo boven op elkaar! Je hebt er mooie spulletjes in gedaan,..vooral omdat het allemaal een verhaal heeft zoals de schoen-versiersels en de leest. Ook de ansichtkaart vind ik prachtig!

    Groetjes,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie doosjes, leuk om telkens af te wisselen met dierbare spulletjes waar een herinnering aan vast zit!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige doosjes! Mooie vitrine kastjes om al je dierbare spulletjes in te decoreren!

    Groeten Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig staan die doosjes zo op elkaar , echte schatkistjes zijn het zo.

    Ik zou zo'n fotobroche best eens van dichterbij willen zien ...misschien iets voor de volgende keer ..?

    Fijne avond verder, groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie doosjes, zo leuk dat je er bijzondere spulletjes in hebt gedaan.
    Zo blijft het mooi bij elkaar.
    Groetjes Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk gedaan !!.....prachtiggg...liefs van mij...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk gedaan, kleine vitrinekastjes. Kun je iedere keer leuk veranderen.
    Fijne week en groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat leuk zeg. zo kan je elke keer een nieuwe verzameling laten zien..een foto broche..dat ken ik niet..leuke hoor
    liefs hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat een mooie spulletjes heb je in deze schatdoosjes bewaard, en de verhalen erachter zijn ook leuk
    snap dat je helemaal gek bent op het kaartje met de viooltjes, vind het een superschattig kaartje
    gezellig zo'n hoekje op de vensterbank!
    Groetjes en een fijne dag gewenst
    Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig deze set doosjes.....heb ook zo'n setje hier staan...verveeld nooit....om te koesteren...
    Je kaart is ook een plaatje.

    fijne dag
    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  11. hoi Yolanda,

    Kan me je blijdschap voorstellen, hier kun je zoveel leuks mee doen. op deze manier is al erg mooi, zòn stapel.

    fijne week
    liefs Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi hoor die vitrinekastjes, ik ben nog spulletjes onder mijn stolpjes aan het stoppen, maar ik vind dit ook mooi! fijne dag. groetjes Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ik denk wel dat dat zo is je kies vaak een naam met iets wat je leuk vind en jou een goed gevoel geeft ....prachtig die doosjes zo teer ...en je schilderijtje is ook erg mooi ...geniet ervan lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat zijn die doosjes leuk!!! Wat zal dat mooi staan in de vensterbank zeg. Leuk ook dat je er dierbare spullen in hebt gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuk joh die doosjes....en je kan het ook wisselen qua inhoud.....super!!

    Groetjes Evelien

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Goeie vondst die doosjes! Echt mooi met je dierbare spulletjes. Ik kan genieten van de verhalen erachter!
    Groetjes, Maaike (frisse rommel)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Nou als je ze ooit zat bent,even een mailtje AUB
    Ze zijn erg.... leuk en je foto's .....ook.
    Met lieve groetjes,
    Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Een mooi stapeltje gevuld met prachtige en dierbare spulletjes!

    Fijne avond. Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oh geweldig die doosjes ! Daar zou ik ook wel raad mee weten. Mooi ingevuld met mooie kleine kostbare schatten, net zoals jij gedaan hebt ! Leuk !

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een mooie schatkistjes....want dat zijn het zeker met die kostbare spulletjes erin!
    Groetjes van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hallo Yolanda, leuk dat je mijn blog ook hebt gevonden. Ik heb jouw blog al een aantal keren bezocht. Het is zo leuk om ook bij jou te zien dat je zo blij kan worden van je vondsten op de rommelmarkt! De schatkistjes zijn helemaal leuk!!
    Groetjes, Elian

    BeantwoordenVerwijderen

Hallo, leuk dat je een bezoekje hebt gebracht aan mijn blog en bedankt voor je reactie!
Hartelijke groet,Yolanda